Join me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me
Pin It

Widgets

Yeni Ford Focus Yüzünü Gösterdi...

type='html'>Yeni bir tasarım çizgisini bütün modellerine yansıtan ve hatta bunu sıkıcı olabilecek derecede kullanan üreticilerin başında bana göre Ford geliyor... Ben bu kadar "akrabalık" bağları aleni olan modelleri pek sevemiyorum nedense. Sanırım o yeni tasarımı ilk hangi modelde gördüysem onunla özdeşleştiriyor ve ailenin diğer modellerine yansımasını "değişiklik" veya "güzellik" olarak yorumlayamıyorum... Hatta , yorumlayamadığım gibi , cümleye de tam anlamıyla dökemiyorum bile... :)
Bana bu kadar eziyet etmeyin sevgili Ford tasarımcıları ve mühendisleri... :)

Gelelim 2010 Focus ' un çizgilerine ;
Ön görünümde , günümüzün modası ledli gündüz farları olan (Audi , Allah senden razı olsun) ve biraz vücut geliştirme salonlarında vakit harcamış bir Fiesta görünümü var.
Arkada ise Focus için en büyük değişiklik , artık stop lambalarının sırtında değil bel hizasında olması. Özellikle arkadan görünümünde sanki biraz Vokswagen Golf Plus havası var. Keşke stoplar yine yukarıda kalsaydı demekten de kendimi alamıyorum açıkçası...
Bu arada , şahsi takıntım olan panoramik cam tavan opsiyonunun yeni Focus ' ta da olacağını söylemekten ayrıca mutluluk duyuyorum..
Kaputun altına gelirsek , son günlerde hemen hemen tüm üreticilerin başvurduğu "küçük hacim + turbo = yüksek güç + düşük tüketim + vergi avantajı" formülünü Ford mühendislerinin de kullandığını görüyoruz. Ford alfabesine göre bu yeni motorlara verilecek isim ise "EcoBoost"...
Giriş seviyesindeki modellerde 1.000.-cc hacmindeki turbo beslemeli 4 silindirli motor 89.-hp ve 108.-hp seviyelerinde olacak.
Bu noktada , 1.-litrelik 108.-hp gücünde bir motoru düşünmek gerçekten de akıl karıştırıcı...
Ülkemize ithal edilir mi bilemem ama , ola ki edildi , o zaman bu modelin yıllık vergisi sadece 393.-TL olacak... Muhtemel yakıt tüketimi seviyesini ise düşünmek bile istemiyorum... :)
Diğer benzinli motor ise tabii ki de 1.600.-cc hacminde ve yine turbo olacak ve güçleri 148.-hp ve 178.-hp olan iki farklı versiyonu bulunacak...
1,6.-litre ve yaklaşık 180.-hp bence gayet başarılı...
Ford lügatında TDCI adı verilen direkt yakıt püskürtme sistemli turbo diesel motorlar ise şu şekilde ;
1.600.-cc / 128.-hp , 2.000.-cc / 168.-hp ve 2.000.-cc / 197.-hp olacak.
Tahminimce dizel versiyonlardan sadece 1,6.-litre olanı ithal edilir. Benzinli versiyonlar ise tam bir muamma...
Başarılar diliyor ve bekliyoruz...

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.
SEO Tips