Join me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me
Pin It

Widgets

Mini Efsanesi...

type='html'>Mini ' nin , piyasaya çıktığı yıllarda bütün dünyayı nasıl hayretler içerisine soktuğunu , insanları kendine nasıl aşık ettiğini ve nasıl bir "simge" haline geldiğini hepimiz biliyoruz.

Günümüzde ise , bu mucizeyi tekrar hayata geçiren Bmw ' nin cesaretini , dehasını ve nihayetinde muhteşem başarısını ayakta alkışlıyorum.
Gelgelelim işin mevcut seyrine...
Bmw pazarlama departmanında bazı yaratıcı kişiler , pek çok farklı alanda kusursuz çalışan bir mantığı bu konuda da uygulamaya çalışıyorlar ;

"Eğer bir ürün piyasada çok tutmuşsa , onu farklı şekillere sokarak ürün yelpazesini genişletebilir ve mevcut temel ürünün başarısını bu yeni türettiğimiz ürünlerde de devam ettirebiliriz..."

Ancak daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi , bu strateji büyük bir risktir ve temel ürüne bile zarar verebilecek sonuçlar doğurabilir. Çünkü tüketici kırılgandır , ürkektir ve anında sizi zirveye taşıyabildiği gibi aynı hızla dibe de gönderebilir.
Bu kadar "George Soros" edası sergilememin nedenine hemen geliyorum ;
Bmw , Mini modelini kısa bir süre önce hafif bir makyaja soktu ve bunu yaparken aracın boyunu birkaç milimetre uzattı. Ben açıkçası bu ufak sayılabilecek değişime bile bir Mini hayranı olarak hiç ısınamadım..

Bununla yetinmeyip , yakın tarihte de "Mini Clubman" versiyonunu piyasaya sunan Bmw , yıllar önce de denenmiş ve çok fazla akılda kalmamış bu modeli tekrardan üretmekte ısrarlı...
Hemen herkes "Mini" deyince bu versiyonu değil , sadece en temel-en saf versiyonunu hatırlıyor öyle değil mi?...

İşte size klasik Clubman hatta o zamanki adıyla Countryman ;
...ve yeni Clubman ;
Peki bütün bu yazıları neden yazdım?..
Sıkı durun , Bmw bütün bu değişimlerle yetinmeyip , Mini ' nin Crossman adında "4 kapılı bir SUV" versiyonunu da üretmek için çalışmalar yapıyor...

Bmw , bana göre işin büyüsünü bozacak gibi görünüyor... Bu konuda ben hep aynı şeyi bıkmadan söyleyeceğim ;
Bırakın Mini , bir Mini aslında nasıl olması gerekiyorsa öyle kalsın...
Biz onu en saf haliyle seviyoruz...
Aksini düşünen?...

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.
SEO Tips