Join me on Facebook Follow me on Twitter Subscribe to RSS Email me
Pin It

Widgets

Yaşasın "otomotiv" kardeşliği...

type='html'>Otomotiv dünyası , global ekonomi dinamiğinin yanında , sürekli "yeni model" yaratarak hayatta kalmayı başarabilen bir dünyadır. Bir şekilde yenilik yaratamayan , yeni model geliştiremeyen bir firma , tüm sektörlerde olduğu gibi , bu sektörde de yaşayamaz. Yeni model yaratma teması da bir otomotiv üreticisi için en büyük maliyet kalemidir. Yaratacakları yeni ürünün beğenilme oranı ise , yapılan tüm fizibilite çalışmalarına rağmen büyük oranda belirsizdir. Olumsuz senaryo durumunda , yeni model için yapılan tüm yatırımlar , harcanan tüm emekler havaya gidecek ve belki de firmayı iflasa sürükleyebilecektir.
İşte bu gibi yüksek riskler sebebiyle otomotiv firmaları , yeni model geliştirme yatırımlarında "maliyet azaltıcı" yöntemleri aramaya aşırı özen göstermektedirler.
Sayfayı fazla detaya boğmadan konu başlığına geri dönmek istiyorum ;
Birçok otomotiv firması , yeni araç yaratırken artık "ortak şasi" ve "ortak motor" kullanımına geçerek , maliyetlerde büyük oranda kar sağlamıştır.
Bir aracın temeli olan şasi ve kalbi olan motor halledilmişse , geri kalan iş büyük oranda kozmetik çalışması ve elektronikten ibaret kalıyor. Dolayısı ile şasi ve motoru başka marka-model araçlarla ortak kullanımın bir üreticiye ne kadar fayda sağlayabileceğini biz bile şu ekranın başında otururken algılayabiliyoruz.
Gelelim sektörden verebileceğimiz örneklere ;

Sektördeki en büyük "kardeşlik" Volkswagen grubuna ait. Volkswagen , Audi , Seat , Skoda ve Porsche bu grubun değerli üyeleri. İlk Porsche 'lerin Vw Beetle 'dan türetildiğini hepimiz biliyoruz. Güncel olarak sayarsak küçük kardeşler Vw Polo , Seat Ibiza , Skoda Fabia ve Audi'nin ülkemize ithal edilmeyen A2 modeli aynı şasileri paylaşıyorlar. Hatta bu araçlarda kullanılan tüm motorlar da ortak.
















Bu aile içinde daha büyük ebatlı örneklere gelirsek ;
Vw Golf , Audi A3 , Skoda Octavia , Seat Leon da aynı şasi-motor örneklerinden sayılabilir.





























Büyük ebatlı örneklerden Wv Passat , Audi A4 , Skoda Superb ;















Ailenin büyük arazi araçları Vw Touareg , Porsche Cayenne ve Audi Q8 ;

















Küçük kardeşler Vw Tiguan ve Audi Q5 ;
















Bu aileyi burada noktalayıp diğer bir ilginç aileye geliyoruz ; PSA grubu...
Citroen , Peugeot ve Fiat 'ın kurduğu bu ailede sadece ticari araç örneklerinde üç marka birlikte hareket ederken , binek otomobil örneklerinde ise Citroen ve Peugeot ' un ortaklıklarını görüyoruz...

Ticari kardeşlerden en popüler örnekler , Fiat Fiorino , Peugeot Bipper ve Citroen Berlingo ;
















Benim favorilerim Citroen C1 ve Peugeot 107 ;















Firmalar bu şekilde ortak genleri olan otomobiller üreterek maliyetleri önemli ölçüde azaltmış ve risklerini büyük miktarlarda yok etmiş olabilirler ancak şu da bir gerçek ki , günümüzde birbirinin aynısı pek çok marka-model araç piyasada ve hangisini alacağınıza karar vermek artık hiç olmadığı kadar zor... Size tavsiyem , eğer ki kendinizi bu şekilde bir karar noktasında bulursanız mutlaka ama mutlaka alternatif otomobilleri deneyin , kelimenin tam manasıyla onları üzerinize "giyin"... Size ne gibi hisler yaşatıyorlar , onlara dokunmak nasıl bir duygu , hangisini kullanırken daha fazla keyif aldınız gibi sorular sorun ve bunlara verdiğiniz cevaplara göre tercihinizi yapın.. Kısacası kesinlikle aralarında olabilecek ufak fiyat farklarına veya katalog verilerine göre hareket etmeyin ve yapacağınız tercihle olabildiğiniz kadar mutlu olun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Blog Archive

Blogger tarafından desteklenmektedir.
SEO Tips